1 Lira Nerede?
Bir restoranda 3 arkadaş yemek yiyor. Yemeği yedikten sonra kasaya gidiyorlar. İşletme sahibi hesabın 30 TL olduğunu, ama müşterilere 5 TL indirim yaptığını söylüyor. Arkadaşlardan her biri kasiyere 10'ar TL uzatıyorlar.
Bu üç kişi kendi aralarında 5 TL'yi bölüşemeyeceklerinden, 2 TL bahşiş bırakmaya karar veriyorlar. Böylece her biri 1'er TL geri alıyor. Sonuçta da her biri 9'ar TL ödemiş oluyorlar.
Bu durumda, bu 3 müşterinin yemek için toplam 3 x 9 = 27 TL ödediği biliniyor. Diğer taraftan, 2 TL de bahşiş bıraktıklarına göre toplam 29 TL ödemiş oldular. Geri kalan 1 TL'ye ne oldu?
Beycan.Net takımı • 10 yıl 12 ay önce eklendi, 2 hafta önce güncellendi